Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 13 januari 2018

När man blir snuvad på det lilla extra....

Har varit på konferens med jobbet, två dagar med jobb, och boende på Hennickehammars Herrgård, utanför Filipstad.
Två bra dagar, bra mat bra boende och trevligt ställe....
Når incheckning skulle ske, frågade jag om ett rum å nedre våningen, allt för att kunna gå ut och röka
"Tyvärr, det har jag inget, men jag tror inte du blir ledsen, du får minisviten med bubbelbad" sa tjejen i receptionen.
Vad ska jag med ett bubbelbad till? tänkte jag, medan kollegorna runt mig dunkade mig i ryggen och tyckte jag fått vinstlotten....
Nåja, två trappor grejer jag ju, när jag ska ut på morgonen för att inta mina laster, vilket var mer mitt fokus än det där bubbelbadet....
Några timmars "ledig# tid mellan konferens och middag, gjorde ju ändå att jag tänkte prova det där häftiga badkaret då. Jag har dock ingen erfarenhet av badkar, i alla fall inga såna moderna, med luft och bubblor i, men hittade till slut en instruktion på badrumsväggen.
När jag fått dit bottenpluggen, var nästa steg att sätta på vattnet, vilket jag fick igång, och jag kände med handen för att få en okey temperatur, vilket jag fick. Det skulle ta femton minuter att fylla, så jag grejade med lite annat under tiden.
När det var halvfullt, så klädde jag av mig och tänkte att jag kan ju vara i medan det fyller upp.... Fick kliva upp på ett steg, för att få benet över kanten, och ner i det djupa karet, jag är ju livrädd att halka, så det var inte helt enkelt, tant är inte så smidig heller....
Sätter ner foten i vattnet.....



KALLT!
Det var ju kallt?
Känner med foten där vattnet kommer in i karet, för det fylls ju än, och jo det är iskallt, jag vrider kranen åt andra hållet, men det är lika kallt....
Snopet stänger jag av vattnet, och klättra tillbaka över kanten, den här gången är mina fötter blöta,  och risken för att halka är ännu större.
Lyckas dock hålla mig på benen, och tar ur bottenpluggen, och ser det kalla vattnet försvinna ner i avgrunden.....
Lika kallt vatten i duschen, så det fick bli en raggardusch i handfatet innan middagen....

Jojo, så kan det bli men jag hade ju inte förväntat mig att bada Jacuzzi, så jag klarade mig ändå, och hann med en extra cigarett två trappor ner istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar