Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 10 januari 2018

Vi provar nåt annat....

Efter ett antal mornar med rymmande terrier, som uppenbarligen inte fattar att hon inte behöver gå i gång på Alarmet på mattes klockradio, som iofs låter som en mistlur så provar vi nåt annat....
En lugn väckning...


Lugn väckningssignal, stillsam morgon.
Matte tar på sig ytterkläder, laddar med ficklampa och går med ut, och jo, idiotracet kommer, men matte hinner med. Lysande med ficklampan på hunden som givetvis tar sig till staketet mot gärdet, där det vanliga klättrandet normalt sker, men uteblir....
I alla fall idag!

Att matte sen inte sovit så bra, kanske med en oro för att väckningen inte ska fungera, eller att hon inte är van att ha mobilen vid sängen, är en helt annan sak...
Och hur i hela friden vet mobilen när jag lägger mig? Alltså jag menar hur kan den göra en analys av mitt sovande, det är ju inte så att jag har någon sensor eller så på mig.....

Nåja, idag verkade det fungera, så vi provar väl ett tag, fast det biter bra i de bara benen när man går ut i morgonrock, jaktskjorta och korta gummistövlar och det är  minusgrader......
Thats Terrierlife!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar