Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 21 februari 2018

Så Glad!

En varm känsla sprider sig genom kroppen, en känsla av glädje, av lycka, av att vara nöjd med tillvaron.
Plötsligt står jag där i köket, på väg att stänga kylskåpsdörren och den där känslan kommer över mig. Och det slår mig, som en blixt från klar himmel.
Jag är Glad, jag mår bra och anledningen är att jag får spendera varje dag med det som jag tycker är roligast att syssla med.
Mitt Jobb!


Mitt jobb är inte lätt, jag hinner inte allt, och allt är inte roligt att utföra, men när känslan är så där positiv så att man känner sig lätt i kroppen, munnen har lätt att le, stegen är enkla att ta och man bara finns och får finnas.
Då är det enkelt....
Och roligt.....
Och spännande...


Ja, jag ska försöka att ha tråkigt också, jag vet att livet inte bara är kul, men just nu kan jag väl bara få njuta?
Och att jag njuter och mår bra, retar säkert nån, men det skiter jag i!
Det gör jag faktiskt!
Jag har världen roligaste jobb att åka till.
Idag...
Imorgon....
Nästa vecka.....
Alla dagar!


Men jag vill, och för mig räcker det länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar