Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 13 maj 2018

Att ha namnsdag och en auktionstokig man!

Igår, den 12 maj, var det min namnsdag, både Charlotta och Lotta stod det i almanackan.
Det är inget vi firar, och har aldrig gjort...
Men lägger min aktionstokige man ett bud på Tradera, där auktionen går ut just det datumet, då kan ju en eventuell vinst, bli en alldeles perfekt Namnsdagspresent!


Jo, han budade hem en MC, en Honda nånting, jag ser att den är vit och det är 600 kubik. Några skavanker på sadeln, inte vet jag om den är tillräckligt låg, för den finns i Halland nånstans, och den ska tydligen hämtas idag.
Jo jag är glad, jag har dock inte kört sen Matilda föddes (1990) men det är väl som att cykla :)

MC:n i sig är ju en del av allt man behöver som knutte, jag behöver bra klädsel, bra skor, hjälm och handskar och det blir väl lika dyrt som själva cykeln.....
Kommer ihåg när jag köpte min första cykel, som 16-åring, en Gul Honda Twin, så lycklig! När man som sextonåring, bor på landet, alla kompisarna typ 4 mil bort, då är en motorcykel en otrolig frihet.
Kommer också ihåg, när vi, mina föräldrar och jag åkte till flygfältet i Arvika, där det var någon typ av MC mässa, för att köpa min utrustning, ett Svart/Gult skinnställ och handskar, dyrt, helt nytt och vackert! Hjälm var vi sen in till Arvika och köpte, minns det som igår när modern klämde på mig n alldeles för liten hjälm i butiken, och sen fick vi nästan inte av den.....
En Svart Nolanhjälm, integral blev det i alla fall :) I rätt storlek!

Nu är vi där igen....
Vad har man på sig när man åker MC i dag? Skinnstället som jag hade när jag var 16, finns ju inte kvar, och om det hade gjort det hade jag knappast kommit i det....
Goretexställ? Är det det man har idag?
Integralhjälm? Har man det?
Handskar, ja det får väl bi några som är sköna....
Och skor, eller ja stövlar, vill jag ha typ de jag köpte på nätet men som var för små....
Harley Davidsson, skitsnygga, även till kjol.

Så, nu få ni hjälpa mig!
Utrustningsdags är det alltså!

Och tack för namnsdagspresenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar