Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 14 maj 2018

Va tror ni om ett sånt här?

Skinnställ, kevlar eller goretex?
Ja, vad ska man ha?
Som jag tidigare skrev så hade jag skinnställ när jag körde på 80-talet, först ett Gulsvart, sen hade vi varsitt helblått...
Stora O har nu köpt ett Goretexställ, som han gillar, men jag vill nog hellre ha ett skinnställ jag.
Kanske är det omodernt, men jag gillar skinn!
Och vad tror ni om ett sånt här?


Man köper det måttbeställt, alltså borde det inte vara några problem med lite rundör runt magen, korta ben och breda vader :)
Priset var också helt okey, 2100 med rabatt.
Sen ska jag ju ha hjälm också, och frågan är om jag ska ha hjälm för Dreads, ja ni läste rätt, Plupp vill sätta tillbaka dem på mig, eller hjälm för huvud utan dreads....
Och ett par stövlar...
Och handskar.....
Och en bra sjal.....

Innan jag köper något överhuvudtaget, kanske jag ska träna på att köra, det var ju faktiskt nästa 30 år sedan sist, men hur svårt kan det vara.
Koppling och växel på vänster sida, gas och broms på höger, elstart så jag behöver inte kicka.... 
Och jag är försiktig!
Den vita är dock 3 cm högre än den blå, men det ska nog funka, måste kunna sätta ner bägge mina taxben när jag stannar, behöver jag luta den, så orkar jag inte hålla....
Sen måste jag träna på att få upp den på stödet, den är jävigt tung!

Hondan är i alla fall hemma, och jag rullade 3 meter igår, den behöver fixas lite, behöver choke hela tiden, så nåt med bränslet är det, vi får börja med att byta bensin, den verka ha haft samma bensin i tanken de senaste fem åren....
En ny sadel behövs också, den är sprucken.

Nåja, än blir det ingen motorcykel till jobbet, jag åker BMW idag, medan mannen är hemma och är sjuk, nu är det hans tur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar