Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 13 mars 2019

Long time....

Nja, det händer inte så mycket, jag jobbar en del, sover bra, och äter så där...
Det är väl en sammanfattning av hur tiden varit sen vi hördes av sist.

Bron är avslutad, ja jag vet, jag nördar fast och ser serier i maraton, när jag kan :)
Nu behöver jag fler tips på bra serier, gärna många säsonger, starka kvinnliga karaktärer, lite spänning, drama och klurigheter :)



Vädret är minst sagt varierande, ena dagen vårkänslor, nästa kopiöst med blötsnö och grått, men det är väl våren som är på väg, eller vad tror ni?
Själv går jag och väntar på en lika fin sommar som vi hade i fjol, mig gör det inget att det blir eldningsförbud, så länge det är varmt och solen skiner, de för en månad sen bruna Thailandsbenen har nu stort behov av lite mer färg, de börjar återgå till blåbleka.....

Jobbet är fortfarande kul, spännande, skrämmande och stimulerande, och jag funderar mycket. Funderar över om jag gör rätt saker, på rätt sätt, om jag är rätt person, hur jag kan använda mina skills och dessutom utveckla dem så att det blir bra för verksamheten, operatörerna och mig själv. En massa frågeteckan skapas, men det brukar det ju göra oavsett vilken arbetsplats, eller vilken roll jag har, thats me.
Det viktigaste är ju ändå att jag inte "pissar" på möjligheterna, att jag vågar ta för mig, vågar vara öppen för andras tankar, vågar ta beslut och vågar lyssna, och vara ödmjuk.
Ska läsa den senaste av Brenè Browns böcker som kommit ut som pocket på svenska, Resa Sig Stark, vet att de tidigare hjälpte mig en del, även om de är väldigt amerikaniserade.


Funderar du över det där med livet, skam och självkänsla, läs hennes böcker, de är bra om man klarar att sålla bort det som kulturellt inte riktigt är så som vi är vana, eller kanske klarar att ta in det, fast det är ovanligt för oss att tänka så, för jag tror vi måste vidga våra vyer.

Nu ska jag försöka ta tag i dagen, innan jag far mot Skoghall och periodens första eftermiddagsskift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar