Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 22 mars 2019

Trädgårdsmässa!

Var på trädgårdsmässan "Nordiska trädgårdar" i Älvsjö igår.....



Ett evenemang jag och Bästa vännen gillat och bevistat i många år.
Men vad har hänt?

Var tog den inspirerande mässan vägen, med massor av roliga växter, massor av inspiration inför våren och massor av superduktiga och nördiga växtentusiaster i montrarna, vägen?

Det har blivit mer och mer likt "Marten" massor av tingeltangel, linnekläder, grejer som man tycker att det vore bra att vi har. Och det var inte därför jag åkte dit liksom.....
Kanske skulle man lägga mer fokus på växterna igen, inspirationen och varför inte det hållbara som faktiskt finns i odlingen?
Den lilla smarta trädgården, där mångfald och kultur kunde vara ett tema?
Saknade också en massa av de utställare som tidigare varit där, Rockdala, Sutarve, Garden Girl........

Nåja Pelargonsällskapet och Hoyasällskapet handlade jag av, och några chiliplantor, samt en burk skokräm.... Ja ni läste rätt, skokräm.

Har trädgårdsmässan tappat det den egentligen skulle vara? Inspirerande och växtlig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar