Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 18 april 2019

Hoppsan!

Var till veterinären i måndags, seniorkontroll, det gör man på äldre damer, i alla fall om de är hund.
Fick provsvaren idag, lever, njurar och socker var ok, dock hade hon lite låga värden på röda och vita blodkroppar, så vi ska ta ett nytt prov om några veckor. Sen ska vi även göra en biopsi på de hudförändringar som hon har över hela kroppen. Små mörka, nästa svarta centimeterstora fläckar, som inte varit där tidigare.

Betty själv tycker att hon är både odödlig och helt frisk, och tog sitt allra viktigaste uppdrag på största allvar nu på morgonen, eller kallar man det natt när matte går upp 4.20.....
En liten, ynklig grävling hade i alla fall förirrat sig in på gården, och där ska de inte vara, så Betty gjorde vad hon kunde för att ta den av daga....


Nu är den borta, Betty är tillbaka inne, och har fått en välbehövlig dusch, efter brottningsmatchen, jord och blod måste ju bort, för att man ska kunna se hur mycket stryk hon fått.
En massa nya små hål i hundkroppen, värst på ena örat, så nu får jag vänta och se hur det ser ut när hon torkat, och ev åka till veterinären även idag...
Var ju inte riktigt vad jag tänkt mig....
Nåja, livet har överraskningar varje dag, ibland trevliga och ibland inte alls så trevliga.....

Sömnbristen i går, är i alla fall botad, och att gå upp tidigt efter nattskift för att åka på möte på jobbet är ingen bra kombination, vare sig för tantens kropp eller för mötet. Nu vet jag det, så jag håller mig hemma sådana dagar, även om mötena är viktiga och jag tror att just jag kan bidra....
Kom i säng alldeles för tidigt också, vilket gjort att jag nu sitter här, innan kl 6 och innan det ens blivit ljust ute...
Kaffet smakar i alla fall gott, och kanske kan jag se nåt på TV:n, tills det är mer rimligt att påbörja dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar