Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 3 april 2019

Vertikalläge

Vaknar utsövd?! eller något efter ett dgn i vertikalt läge, i sängen nattetid, och på soffan dagtid. slår på datorn, efter att ha snytit ut ett ton slem och snor, och möts av att "kvinnor har bättre immunförsvar än män" vilket beror på hormonnivåer, enligt det mycket trovärdiga facebookinlägget.

Om nu de där kvinnliga hormonerna är på väg att spela ut sin rätt, genom att jag faktiskt blir äldre, och är på väg in i det där klimakterielandet, så är det väl därför jag plötsligt fått feber, ont i huden och kroppen, snorar och hostar....
Eller?
För visst är det så att det man läser på Facebook alltid är rätt?
Ja det kan man ju fundera på....

Behöver knappast källgranska inlägget, då jag faktiskt känner att jag är sjuk, även om jag inte vill det.

Ipren, vertikalläge, drck i kall och varm form, samt lite sysslolöshet på det, gör mig nog pigg igen....
Har jag sagt att jag har svårt för att vara hemma, när jag egentligen ska jobba?
Jag har ju svårt att vara hemma även när jag ledig enligt schemat....

Vad har jag gjort för ont för att behöva stå ut med det här?
Men att gå till jobbet, och vara sjuk, är ju knappast ett alternativ, jag kan ju smitta någon, och det vore väldigt dumt!
Eller hur?

Och det är bättre att tänka att jag är hemma för alla andras skull, än för min egen :)

Vertikalläge, var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar