Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 20 maj 2019

Ibland blir jag snål....

Jag har under många år önskat mig ett växthus.....
Men på något sätt är jag snål avseende det, tycker att det är jättesnyggt med dyra hus, som kan användas till mys, med kristallkrona i taket, mysiga små möbler och pelargoner, ja ni fattar....



Men typ 50 000?
Det är hälften av vad Gula Villan kostade, och jag vill ju ha ett växthus, där jag kan söla med jord, vattna med slang, ha jord på golvet.... Ja ni fattar....

Så det får bloi ett tunnelväxthus, som är avsett bara för odling :)
Nåja jag kan ha en pinnstol också, för att vila på.
Och när tomatplantorna blir skräpiga så gör det inget.

Typ ett sånt här:


8000 är ett mycket bättre pris...
Undrar hur många tomater jag måste odla för att ha tjänat in det.....

I det kan jag odla i pallkragar,  söla med vatten, jord och till och med ha flis som golv :)
Oj vad man kan roa sig så här på morgonen.

Klick, klick, så var det beställt!
Och dessutom kan växtcentrat byggas om till hönshus!
Och vill jag sitta bland fina pelargoner och ha mys innanför glas, kan jag ju alltid använda uterummet.

Uh va dyrt!
Men kan mannen köpa ställning för 30 000, som iofs behövs både vid Gula Villan, hos Lilla O och Plupp, så kan väl jag också handla, jag tjänar ju egna pengar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar