Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 26 maj 2019

En ledig lördag, så där mitt i perioden...

Jo jag skulle ha jobbat eftermiddag igår, men tog semester.
En vigsel i Glava stod på agendan, visserligen går det väldigt snabbt att förrätta dem, men göra sig iordning, åka dit till kl 14, förrätta, tillbaka gjorde att eftermiddagsskiftet skulle bli extremt avhugget och konstigt, så det blev bättre att ta semester hela skiftet. Tack bästa kollegor som fyllde upp skiftet istället för mig.

Den här plötsligt tomma dagen under helgen, gjorde att vi kunde börja montera vårt nya tunnelväxthus, vilket vi startade med efter frukost......
Allt börjar med att packa upp och LÄSA bruksanvisningen, eller hur?


Och det var väldigt många delar, men bara vi hittar vårt arbetssätt, där vi kan vara grymt effektiva, eller faktiskt bli helt galna på varandra, så brukar det funka, jag läser och instruerar, Stora O ifrågasätter, suckar och pustar men skruvar snällt.
Att dessutom kalla in barnaskaran för extra hjälp, gör att nu står det faktiskt en nästan klar stomme på plats....


Det känns som att detta kan bli en riktigt bra växtplats, dock ska det grävas ur lite där det ska stå och redan för 7 år sedan när vi drog in fibern till huset, så la vi ned vattenledning och en elkabel för eventuellt växthus :)


Nu sju år senare, kommer det äntligen till användning, ja det ska kopplas in också, men det kommer att bli bra!

Nu ska jag jobba i em igen, och Stora O har sin sista lediga dag innan ha startar sin mastodontvecka på jobbet, så arbetet stannar upp en stund, men vad gör väl det, vi är på gång, jag kan se det färdiga resultatet, och det saknas inte växter att fylla det med, de är ju redan på gång i uterummet :)
Kanske hinner vi några skruvar under fm, jag har ju faktiskt några timmar innan BMW:n far mot Skoghall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar