Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 6 maj 2019

Mitt i ledigheten :)

Ja, vädret kunde ju vara något bättre, men det passar bra att göra andra saker än att plantera ut växter i....
Lördagen spenderades tillsammans med Modern och Bästa J, på trädgårdsresa med Trädgårdsamatörerna, först ett besök vid Stolpens trädgård.


Där köptes div växter, och en liten misshandlad "Betty" (Magnolia) för en hundring, kanske inte världens bästa köp, men den hade en blomma och jag kunde ju knappast motstå namnet.



Vidare till Svedrins söder om Kristinehamn, där fanns det ännu mer växter och superbra priser, fick bla tag i tioliterskrukor till tomaterna för fem kronor styck! Bättre än 30 kr styck som de kostad på de övriga ställena jag kollat.


Så nu har alla tomatplantorna fått nya stora krukor, tomatjord och massor med kärlek, så vi väntar tomater i uterummet i år :)

Även Frösådderna och Pillargonerna har fått kärlek, ny jord och gödning :)




Uj uj, frågan är om jag klarar att ta hand om allt....
Men som skiftgående så finns mer sammanhängande tid, vilket är mycket bättre.

Söndagen när Stora O var på Golfkurs, virkade jag lite.... Men det blir nog inge bra, så jag får tänka om..... Och nej jag tänker inte visa nån bild!
Eftermiddagen använde vi till att flisa upp rishögen på gärdet, och fylla flis mellan pallkragarna i min "nya" köksträdgård, dit alla mina små fröplantor så småningom ska flytta.


Området bortanför pallkragarna skall fräsas upp till potatis :)

Och trots att det är kallt ute och vissa växter tagit lite stryk av den sena nattfrosten, så prunkar nu trädgården.

Fjärilsazalen blommar

Och den första av mina Rododendron

Även den knallröda är på gång.
Nu har jag fyra dagar kvar att förlusta mig på, och som sagt jag har lite nya växter att peta ner här och där.....
Var jag ska ha dem, det har jag faktiskt ingen aning om, men det brukar vara så när jag köper växter, jag har oftast ingen färdig plan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar