Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 4 maj 2019

De här med att vänta på att bli farmor

Om ett par månader kommer mitt första barnbarn, jag ska bli farmor 💖
När andra pratat om "Livets efterrätt" har jag liksom inte fattat vad de menat, vad kan vara bättre än att få egna barn liksom? Eller när de växer upp till självständiga individer, och för att inte tala om när de flyttar hemifrån (äntligen) och man får ny egen tid att spendera precis som man vill, utan att behöva tänka större, flera och på andra hela tiden?
Det är väl livets efterrätt??

Men den där känslan som infinner sig i magtrakten när jag pratar om mitt stundande stora uppdrag som en generation äldre, Farmorskapet, den påminner starkt om känslan av nyförälskelse, det pirrar liksom till och blir lite varmt i ögonen, man blir som rörd, en helt fantastisk känsla om ni frågar mig. Om man sedan med Söta S godkännande får lägga handen på den svällande magen, och faktiskt känna hur krabaten där inne rör sig, jag det går inte att beskriva. Kanske är det mer påtagligt när man burit barn själv, man vet liksom hur det känna på insidan, som en liten sprattlande fisk, en kittlande känsla, fylld av värme och en gränslös kärlek.

Och du lilla pyre, vem du än är, så ska du veta att du är oändligt efterlängtad och väntad på.
Ja du kostar en del, allt man hittar vill man köpa, skaffa, ge dig, lilla krabat. Men det är värt varenda krona.
Och här finns en extra famn, en varm famn att vila i, när föräldrarna tröttnar på dig (det gör föräldrar ibland), när du är besvärlig (det är barn ibland), när du bara vill vara (det behöver barn ibland)......
Allt du vill göra, ska vi försöka göra, all min kärlek och tid ska du få, precis så mycket som du behöver och vill.
Jag är så lycklig att jag får vara med om detta, och är så stolt över de blivande föräldrarna som kommer att klara det här med föräldraskap på bästa sätt!


Familjen växer, två förälskade ungdomar blev två vuxna människor med tre små nya människor i sin vård, de tre små blev tre vuxna och underbara människor, som nu är sex vuxna individer med egna liv och egna drömmar....
Och snart är det ytterligare en liten individ som startar en ny gren på vårt livsträd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar