Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 2 maj 2019

Skiftarbetarna!

Nu ni, nu är vi på våra nya rätta scheman bägge två, idag började Stora O jobba enligt skiftschema på sitt sen i höstas nya jobb.
Så nu sitter jag här efter att ha vaknat av hans klocka inför fm-skift.....



Jo det kostar att ligga på topp!
Nåja, det här blir bra, lediga i skift och arbetar i skift, tär inte på förhållande det inte :)

Ute är det plötsligt kallare och har regnat på rätt bra under natten, verkligen behövligt. Och jag får en paus i trädgårdsgrejandet. Ska ta en tur till Arvika för att få en trasig slang till traktorn lagad och handla lite, egentligen helt perfekt att vädret inte inbjuder till utevistelse i allt det gröna.
Annars börjar projekt Köksträdgård bli klart, alla lådorna är ihopflyttade, markduken är utlagd, och pinnarna runt den lilla blomplanteringen mitt i är på plats. höga stora blommor ska liksom vara centrum, bland lådor med sallad, dill, spenat och annat gottigt.
Tomaterna och chilin växer så det knakar i uterummet, och frågan är om de ska få stå kvar där i sommar, nog för att det kan bli väldigt skräpigt, men har man koll så ska det nog funka.
Även resten av frösådderna är på gång, och det blir som vanligt, man sår alldeles för mycket för att kunna ta reda på, vem behöver typ 80 paprikaplantor liksom...... Nåja, blir det mycket går det alltid att frysa in :)

Ja just nu går hela tiden åt till trädgårdsprojekt, och jag gillart.
Inte alls fel att vara skiftarbetare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar