Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 27 juni 2019

Spontan?

Jo, när man får spel på nya symaskinen, tråden bara fastnar, eller trådarna, för det är fyra stycken....


Och när jag väl får den att sy, så ser sömmen ut så här....


Suck ingen trådspänning alls, och jag vet inte vilken tråd som bråkar med mig.....

Kastade ut en fråga i en för mig ny grupp på facebook, och fick svar, så nu ska jag prova att se om trådarna ligger rätt mellan plattorna där upptill. Byta trådrullar också, till fyra med olika färg, så jag ser vad som händer när jag ökar och minskar trådspänningen, ska jag också göra.

Och det där med spontaniteten då, jo jag beställde en vanlig maskin också, nu får Berninan gå i pension :)

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar