Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 2 juni 2019

Varannandagsväder

Ömsom regn, ömsom sol, ja så är vädret i Värmskog, och värmen försvann när vi gick in i maj månad....
Nåja, nu är det äntligen juni och förhoppningsvis kommer värmen tillbaka.

Idag är solen i alla fall på plats, och skyms inte av tunga regnmoln, så jag ska väl fortsätta montera på mitt tunnelväxthus, har några stommar kvar att skruva ihop, sen ska plasten på, och det lär nog inte bli det enklaste.
Första steget blir väl att transportera det på plats, det ligger på en pall ute på gårdsplanen nu, och ska ner i trädgården... Kanske kommer det några starka ungar och hjälper mig, vi får se :)

Har även beställt 12 m2 markduk av grövre sort, som man kan gå på, men den har inte kommit än, så även om jag får till plasten så kan jag inte ställa ut några växter än.
Odlingslådor ska byggas också, och det behöver vi virke till, och det är han, mannen bäst på att fixa.



Börjar ju jobba på onsdag igen, men tycker ändå att jag fått undan en dal av det jag ville göra den här ledigheten, så jag klagar inte:

  • Babykofta, Check
  • Påbörjat gallerfilt, Check
  • Fått tunnelväxthuset på plats, Check
  • Provsytt liten babyklänning på nya maskinen, Check
  • Tvättat, Check
  • Varit på Dop, Check
  • Fotbollsmatch, Check
Nåja, bäst att få på sig kläder, hoppa i stövlarna och bege sig ut i uppehållsvädret, för nu är det lite molnigt ser jag, men det regnar i alla fall inte :)

Ha en riktigt bra dag, det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar