Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 1 september 2019

Att en liten tant kan locka så....

Runda kinder, stora ögon i de starka glasögonen, lockigt ostyrigt hår och en röst som en våpig, värmländsk blondin....
Nej jag har inget mot blondiner, inte på något vis, men min förutfattade mening om att blondiner är lite våpiga gör att det är det jag föreställer mig :)

Hur som helst många av mina vänner har mitt Alter Ego tagit med storm i alla fall, och hur det kan komma sig har jag ingen aning om....
Kanske för att hon berättar som det är, ur hennes perspektiv, hon förfasas över saker grunnar på det mesta, fattar inte allt men vet en hel del, och tvistar till det ibland.
Allvar och dravel i enda röra, och lite trädgård, lite praktiska och korta saker och den där rösten, och nyvakenheten, verkar ge er det ni vill ha.....

Några gillar det, några har det på snudden PK-nära skrämt bort, och några ser allt direkt.
Några verkar gilla att lära sig att sy, plantera, odla och baka....
Några vill höra om allvaret i världen, om Klimat, Greta, Massmedia och Sociala medier, om skiftjobb, gubben och trollungen.....

Att bara genom ett filter, delge er en del av mina funderingar och min vardag, som ibland är galet intensiv, och ibland bara helt enkel, att det lockar er så att fortsätta titta, för tittar gör ni, 50-60 personer per kanal, ibland är det samma som kollat storyn både på FB och Instagram, men de är identiska, jag lovar!

Så länge ni tittar, så fortsätter jag....
Men....
Roligare än så här blir det inte....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar