Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 20 juli 2021

Hur lever livet?

 Sommar, ja den kom med stormsteg, efter en kall och blöt vår, och det har nu varit sommar med temperaturer liknande både Thailand och Australien.....

Annars händer inte mycket, jag är i ett "lyssna på ljudboks mode" och plöjer det mesta just nu, vilket ger effekter på annat, både i form av färre storysar, färre inlägg på facebook och instagram samt här i bloggen, men det är ju så det blir ibland.

Trädgård och växthus, frodas.

Barnbarnen växer.

Jag blir äldre, klokare, nja kanske klokare, men definitivt äldre.....

Klimatet på de sociala medierna blir hårdare och hårdare, delningarna mindre och mindre källkritiserade och på det hela taget blir det mer och mer segregerat, mänskligheten delas upp och de olika ställningstagandena kommer längre och längre ifrån varandra, och det blir hårade och hårdare i debatterna. Det stör mig lite faktiskt att alla händelser, som givetvis är fasansfulla, skjutningar, våldtäkter, naturkatastrofer mm, ändå på något sätt mest i både media och i de sociala medierna genererar en massa hat och personliga påhopp, istället för konstruktiva lösningar, en gemensam vilja att göra något mer konkret, kanske tillsammans.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar