Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 8 januari 2023

Nytt år igen... 2023!

 Det är januari, igen, för 55:e gången i mitt liv liksom...

55 gånger, och 45 av dem eller kanske 54 av dem finns inte ens kvar i minnet...

Att blogga, att skriva någon typ av dagbok, har blivit ersatt av små meningslösa storys på Instagram, bilder och ögonblick i vardagen, som dessutom försvinner efter 24 timmar..... Dock finns ju mitt skrivbehov kvar och behöver ut någonstans.....

Nåja hur har 2022 varit då?

Pandemin lugnade ner sig, hela våren gick i barnbarn, jobb och jobb......

I början av sommaren köptes en husbil. Ett spontanköp a la familjen Andersson-Widin, men ett lyckat sådant.

Hösten innehöll, Australienbesök, trippla lunginflammationer, Förmodad KOL diagnos, sprutor och till slut ett rökstopp.

55 år gammal, med tio år kvar att jobba, så kör vi väl ett år till då, 2023, med oroligt världsläge, blåbrun regering, barn och barnbarn som behöver min fulla uppmärksamhet....


Hej Hopp, 2023, här kommer vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar