Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 26 december 2018

Avlopp?

Ja vi fortsätter att njuta, har faktiskt mer än halva tiden kvar.

Långa lata dagar på en underbar strand, där mat och dryck finns tre meter från solsängen, som är gratis. Där vattnet finns tre meter i andra riktningen och det är gott om plats!
Det är svårt att inte njuta då!
Visserligen får vi ta en promenad på ca 15 minuter längs stranden varje morgon för att ta oss dit, sen samma tur tillbaka efter att dagen har slöats bort, men lite motion skadar inte :)


Vi ligger ömsom i solen och ömsom i skuggan, med den svenska bleka vinterhuden, klarar man inget annat, i alla fall inte när man har hudtyp som behöver SPF 50 och ändå blir röd.
Nåja, vi är noga att smörja oss, har fortfarande minnen kvar efter "Australienmisstaget" då vi låg på stranden en mulen dag, utan solskydd och brände oss grymt!
Stora O brände ju iofs pannan de första dagarna även i år...
Vi läser, lyssnar och sover om vartannat, Stora O har sin moderna CD-spelare, hörlurar med sladd och DVD-skivor med sig. Jag varvar vanlig pocketbok med Poddar via mobilen och Storytel, just nu går Stina Vollters Kring denna kropp, på Storytel, en sån underbar människa, och vilken berättarröst hon har, klart helt värd att rekommendera.



Tror faktiskt att hela världen skulle mo lite bättre av kroppsideal alá Stina.

Vi har stopp i toan också....
Igår blev det totalstopp efter att Någon av oss gjort nummer två. Det sjönk sakta undan, men det var nog mest lite vatten som sipprade undan, och efter att ha gjort vad vi kunnat, så lämnade vi lägenheten och tog oss till stranden.
Avloppsrören är ju av en helt annan dignitet här än hemma, smala rör, som helt inte vill ha något papper alls, och vi svenskar är nog de i världen som använder mest toapapper, nu får väl nån rätta mig om jag har fel, men jag tror fler med mig torkar och torkar, och helst en extra gång för att vara helt på den säkra sidan, medan många andra människor i världen använder den lilla handduschen som finns vid toalettstolen och sköljer rent?
När vi kom från stranden, verkade det i alla fall både vara löst och toan var ren, och det fungerade igen, även om det fortfarande rinner undan ganska sakta.
Vi får väl försöka göra nummer två ute på andra toaletter än här i lägenheten, om det inte rättar till sig.
Nej ni slipper en bild på den röran....

Och jag måste gå och bajsa....

Att en får ha det så här gött!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar