Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 24 december 2018

God Jul då!

Julaftonsmorgon!

Ute är varmt, lastbilarna brummar idag precis som alla andra dagar, inte en snöflinga så långt ögat kan nå.

Skinnet är fortfarande varmt efter en veckas sol och bad, och solcreamen börjar ta slut, men en vecka med den dyra, har i alla fall gett ett grundskydd, så nu kan vi gå på billigare sorter.

Ögonen är svullna, och det hänger liksom små påsar runt dem, skönt ändå att jag inte haft ens framme mascaran, och bara låter de små grisspringorna, vara al natural. Att Plupp färgade mina ögonbryn innan vi for, ger ju ändå lite karaktär åt ansiktet.

Stora O sover fortfarande och jag tror att han kanske förväntar sig ett litet paket på sängen, så här på julaftonsmorgon, men tji fick han, tomten hittade inte hit :) Hoppas han hittar mina ungar i andra delar av världen i alla fall, trots att mamman åkt ifrån dem på det här viset. Hur han nu kan sova, i en säng som är något stum om vi får kalla det så, där mig kropp skriker efter att få sträcka ut sig, när jag vaknar, det knakar och brakar när man sträcker mig mot taket, i ryggen, i nacken, i axlarna...
Man kanske skulle våga sig på en sån där riktig Thaimassage idag? kostar typ 300 Bath vilket är ca 80 spänn, inga pengar alls.

Mina händer är fulla av små värmeblåsor, och nagellacket jag fick påmålat här om dan börjar flagna, blåsorna kan jag knappast göra nåt åt, med lacket kan jag få fixat, det kostar nästan heller ingenting, 150 Bath ca 40 kronor.

Men det finns även delar av kroppen som mår väldigt bra i det här klimatet, min hosta är nästintill obefintlig, kanske beror det på den fuktiga och varma luften, det är nästa som att konstant befinna sig i en varm ångbastu, varmt och fuktigt. Jag vet att i alla fall att det inte beror på att man röker mindre, för det gör man definitivt inte. Däremot lärde jag mig läxan att köpa de lite dyrare cigaretterna sist vi var här, och inte de billigaste....

Sen har vi ju det där med "Badvattnet".... Ja ni som lyssnat på Mannheimer & Skäringers Podd, vet precis vad jag nu pratar om... (Och ja det är nu det kan bli "To Much Information" Lilla O, scrolla vidare)
Kroppar har ju håligheter, en del större en del mindre, en del går att stänga tex munnen, en del är liksom öppna hela tiden, typ öronen.
Kvinnans kropp har ju en annan typ av öppna håligheter än mannens och det är där, gott folk, som det kan fyllas med vatten, typ när man badar. Det liksom sugs in, bara av sig själv, och man kan liksom inte göra nåt åt det, det lite jobbiga är ju när det ska ut tillbaka, för nog ser min kropp ut som om den aldrig gjort sig av med en enda deciliter av det tidigare, men jag lovar, den behåller det inte. Det bästa är ju om man lyckas få det att rinna ut redan innan man lämnat vattnet, typ som en återvinning, miljötänk liksom, annars kan det hända att det bara kommer, när du går på stranden, ligger på din solsäng, ja typ var som helst.
Det lustiga med det här är att det faktiskt aldrig varit nåt jag pratat med någon om, innan Anna  Mia tog upp det i sin podd, trots att det alltid funnits ett badvatten att bli av med vid varje bad i hela mitt vuxna liv i alla fall, när jag klivit upp från badet hemma i sjön, efter att ha simmat 1000 meter i badhuset, och det är då man är nöjd om man hinner in i duschen innan det rinner ner för insidan låret...
Och visst får man en urspolning vid varje bad, vilket kanske är meningen, men när det ska ut, får man hoppas man är på ett reprensentabelt ställe och inte påklädd ute på stan, för det kan bli en liten pöl :)

Idag hoppar vi badvattenspolning, och tur en tur till marknaden istället, om han behagar vakna nån gång.....



Go Jul då Gött Fölk!
Och tänk att en får hat så här gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar