Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 30 december 2018

Jag är ju så social...

Den här gången, alltså vi är ju här för andra gången, och jag menar i år alltså, pratar en massa folk med oss, i fjol träffade vi typ ett par, och en familj under tiden här, och några på flygplatsen...
I år är det flera som vi verkligen pratat med, paret från i fjol, som är här varje år, och några nya som är här för första gången.
Och som en av dem sa igår, när jag nämnde att vi haft mer kontakt med svenskar i år, "Du, eller ni, är ju så sociala" Och så är det väl, jag pratar, mycket, och kanske lyssnar jag även, det känner jag ibland att jag kan bli lite ofokuserad i, just lyssnandet, men jag kanske har lite ludd i ena örat :)


Pap, ber mig också berätta för andra nyfikna hur våra utflykter varit, vilket jag gör med stor entusiasm, och ja ni vet ju hur jag kan vara, översvallande, dramatisk och övertygande, och har jag dessutom gillat något, då är det inte svårt att berätta, så andra blir nyfikna, kanske skulle ta provision på de turer han får sälja pga mig :)
Nejdå, jag skojade bara, men han ska nog vara glad att jag gillade turerna, annars hade jag lika gärna kunnat prata om det varit negativt.....

Nåja, efter en ytterligare en härlig dag på stranden i går, blev det en tur till Ban Niang Market, och nu var det full fart där, till skillnad mot häromdan då vi var där tidigt på fm....
Ska man åka till Khao Lak, så besöker man marknaden, massor med kläder, god mat, dryck och det finns även en rad med stånd, där Thailändarna själva handlar sina råvaror, dvs massor av grönsaker, frukt, kött och fisk. Att det dessutom råder en härlig stämning, musik och folkmyller, ja jag gillar det. Man åker med fördel dit under kvällstid, då är alla marknadsstånden öppna och det är bra belysning så man ser bra. Vill man ha ett stort utbud av souvenirer, så hittar man det här.
Länk: Bang Niang Market 
Nu har vi minsann shoppat så det räcker och blir över, får leva på Thailändska kryddor och det som finns kvar i frysen när vi kommer hem :)


Vi fyller på, med några kända och några okända smaker, praktiska burkar faktiskt, har även köpt en del grön Curry, men i påse. Kryddor får man fritt föra ut ur Thailand, så länge det inte är för att sälja, som jag förstått det, så jag handlar på :)
Vet ju inte när jag kommer tillbaka.....

Gillar ju också att ha lite lösa lätta kläder, och när jag inte jobbar kan jag med stor lycka gå hemma och strosa i ett par lediga byxor och raggsockor, så jag passar på att fylla garderoben också....


Ja det blev många murriga färger den här gången, men jag har köpt två par byxor, och tre klänningar till, en annan dag, med färg på, så kvoten är mer än fylld för tant. Stora O fick också tag i sandaler och kortbyxor :)

Även skräddaren har fått ett besök, och vi har köpt, Linneskjortor till oss bägge, jag fick dessutom det måttanpassade mönstret till mina skjortor :) Och hos en annan av den otaliga skräddarna, beställde Stora O en Linnekavaj. Ingen kostym den här gången dock, han har inte använt den han köpte i fjol än :) Och vi får väl hoppas att hans midjemått hållit sig mer konstant än mitt sen förra året resa, om inte så lär den inte passa :)

Nu är solen på väg upp


Så jag dricker mitt morgonkaffe, väntar på att mitt trötta resesällskap ska vakna för att sedan ha en härlig dag på stranden igen. Det är ju liksom det vi är här för, att bara vara, tömma kropparna på stress och tankar och fylla på med nya energi och massor av D-vitamin. Åsså mat då förståss :)


Ja vi är väl privilegierade som kan åka så här, njuta och ha det gött, och vi har massor att ta igen, som vi tidigare inte gjort....

Att en får hat så här gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar