Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 31 december 2018

Vecka tre!

Ja gott folk, så här på årets sista dag, så borde man kanske försöka summera året, men nej, jag är inte så bra på att blicka tillbaka, jag får vara glad om jag kommer ihåg vad jag gjorde i förrgår. kanske därför jag bloggar, för att jag överhuvudtaget ska komma ihåg nåt :) Jag är mer full fart framåt och vad ska vi göra i morgon?

Vi går i alla fall in på vår tredje vecka här i Khao Lak, och nej, vi längtar inte hem än, vi är liksom inte färdigtankade med sol, nya intryck och nya vänner än :)
Nya vänner?
Jag, vi skapar kontakter, eller det skapas kontakter, vi bägge är ju extroverta, men tycker själva att det är ganska skönt att få vara för oss själva ibland, kanske för att vi träffar så himla mycket folk som vi umgås, pratar och jobbar tillsammans med på jobbet. Men samtidigt har vi svårt att inte prata med folk när vi är bland människor, så många kontakter knyts.
En del kontakter mer flyktiga, en snabb presentation av var man kommer ifrån, var man bor här, barn, jobb, hur länga ska ni stanna ja typ ni vet.
Och ja man kan säkert kalla det nyfikenhet, men för mig är ju det något positivt, en nyfikenhet och ett stort intresse av andra människor, tror det är medfött faktiskt.
Andra kan man ta en öl tillsammans med, nåja, nu dricker ju inte jag öl, men en drink, en Irish Coffee eller ett glas vin funkar lika bra, eller så äter man middag tillsammans, ligger bredvid varandra på stranden, småpratar lite, delar erfarenheter, lyssnar och får tips :)
Människor är spännande, och som sagt jag är ju så "social"
Nåja, någon ny Anneli, har vi inte träffat än i alla fall, det var en "Once in a lifetime"

Nu är det i alla fall nyårsafton, och vi tänker nog en heldag på stranden, med sol och många salta bad, vi släntrar upp till den lilla restaurangen, fem meter från våra solsängar, äter nåt gott, dricker och laddar om för ytterligare några timmar, innan vi troligtvis tar oss tillbaka till lägenheten, duschar för att sedan ta oss ut för att äta, ikväll har vi tänkt Hummer. Lite bubbel att ta ner till stranden, för att skåla in det nya året i har vi fixat, och bubblet intas givetvis i pappersmuggar :)
Men hörrni, det kan jag ju berätta om i morgon :)



Ni får ha en helt underbar sista dag på 2018, och en bra start på 2019.
Jag startar mitt nya år här jag, i Khao Lak, Amphoe Thai Mueang, Thailand.

Tänk att en får ha det så här gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar