Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 1 januari 2019

Nytt år!

Jo nu ska man lära sig skriva 2019...
För det nya årets första dag har börjat här i Thailand...
Vi ligger ju 6 timmar före er hemma i Sverige, så när ni nu går och lägger er, går vi sakta upp för att möta det nya årets första dag i paradiset.
Hoppas ni alla firat på ett bra och lugnt sätt, hållit er i kragen, varit sams och tagit det relativt lugnt med alkoholen.

Här var firandet nästan hysteriskt...
Fulla stranden med folk, turister och Thailändare, hotellen verkar ha någon typ av tävling, vem kan ha det största och maffigaste riggande av ljus, ljud och unerhållning.
Och ja, det var mycket musik, ljus och underhållning.
Eftersom att vi bokat och rest utan nåt stort hotellkomplex, så gjorde vi våra egna timmar för att vaka in det nya året.
Var var givetvis på stranden hela dan, varför ändra ett lysande koncept liksom :)


Ja, jag vet att hatten sitter fånigt, men det är en knut av dreads där bak som inte fick plats.....

Vi gick hem i lätt regn, duschade och och nu var det verkligen dags att tvätta håret, dock har jag inte tagit med nåt eget schampoo, så Stora O:s dubbeldusch fick duga till mig, så nu luktar jag som en hel karl :) Måste absolut beställa tid för att få håret tvättat och ordentligt torkat när jag kommer hem.
Unnade mig själv en skön fotmassage, medan Stora O vilade lite grand, dock har jag mer ont i fötterna idag, men det hade jag den första dagen efter förra fotmassagen också... Får nog gå iväg med de där fötterna när jag kommer hem, och be nån kolla dem.
Sen gick vi ut för att äta middag.
På nyår tror jag det i Sverige är ganska vanligt att äta hummer, eller? Typ på nyår?
Så, målet var att äta hummer.
Sagt och gjort, vi beställde hummer, men den skulle vara relativt liten, för 1200 Bath, så det fick bli en ordentlig förrätt, Chicken Satay, Vårrullar och Fritterade räkor, Gud jag älskar förrätter! Skulle lätt kunna leva bara på det, om man säger så :)
Sen kom hummern....


Och ja, vad ska man säga....
Överskattat!
Hade lätt kunnat byta den mot en god Thaisoppa....
Men men, nu har vi provat!
Nej vi har aldrig ätit hummer tidigare, om det möjligtvis inte var så att det ingick i den Seafoodbricka vi köpte i hamnen i Mahloloba, när vi sett valarna i Australien 2016?
Och Stora O var skeptisk....


Nåja, det var inte äckligt, vi har hittills inte ätit något vi inte gillat, men överskattat, och frågan är om inte hummer i form av rosa sås till fiskbullar smakar bättre... I alla fall mer... Hade nog förväntat mig lite mer smak av hav, salt ja ni fattar....
Efter middagen och en varsin drink, tog vi, eller Stora O ytterligare en tupplur, jag kollade ett avsnitt av Pine Gap, på Netflix, ja det funkar att streama ner till datorn.

Sen begav vi oss till stranden, gick en sväng längs hotellen, fyra relativt stora hotellkomplex ligger längs stranden och deras underhållning, ljud och ljus, hade troligtvis mer målet att överträffa varandra än att vara smakfullt, men glatt och häftigt att få vara med om, vi som vanligtvis brukar fira i alla enkelhet med goda vänner.
Vi gick i utkanten av stranden, bortanför de stora hysteriska, satte oss på en filt, bland thailändarna och tittade på alla de hundratals rislyktor som släpptes och steg mot skyn.


Mycket vackert, både turister och Thailändare släppte upp dem, och de heter Lucky Balloons, och ska ge tur och lycka det kommande året. Vi valde att inte köpa någon, då vi sände en på Olas födelsedag som vi har tillit till att den bringar oss mycket lycka och glädje det kommande året. Ja i alla fall till Stora O då, jag har ju inte alls något lyckligt att se fram emot om man ska tro min framtidsvision från templet....

Vid tolvslaget, skålade vi i nåt dåligt bubbligt, ingen av oss gillar bubbel, så det var mer grejen och en liten flaska på 3 cl fick räcka...


I skenet av fyrverkerierna och de hundratals rislycktorna, önskade vi varandra Ett Gott Nytt År, och där startade 2019.


Gott Nytt År!
Och jag hoppas verkligen att just ditt 219, blir ett fantastiskt lyckligt och bra år!

Tänk, att en får ha det så här gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar