Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 9 januari 2019

Att vrida rätt dygnet!

Nåja, vakna fem på morgonen två dagar innan nattjobb, är ju inte precis vad jag menar med att dygnet är rättvänt....
Men idag börjar Stora O jobba, efter ledigheten, så hans vakna-tid var då, och då var jag både kissnödig, rök och kaffesugen....
Bara att kliva upp det!
Nåja, jag får väl lägga mig en stund igen, om jag blir trött....

Tillbaka till arbetsplatsen, och jag tror inte han är ledsen... Han älskar ju sitt jobb (Hans andra fru)
Har fotfarande massor av tvätt kvar att få ordning på, och jo, vi fick tvättat innan vi for hem, men det blir ändå en hel del att fixa till när man kommer hem, sen vet man aldrig hur mycket det färgar, det man köpt på marknader och annat.

Färgen på kroppen sitter fortfarande, inget flagnande men är torr i huden, massor av lotion går det åt. Och nej, jag är inte mörkbrun, det kan jag troligtvis inte bli, så frågan om jag haft fönsterbord kommer säkerligen att komma, men men, det här är min hudfärg, så jag är ändå nöjd med all påfyllnad av D-vitamin.
Och faktum är att magen, trots att den är rund, är vackrare att se på med den här nyansen, än den vitrosa den normalt har, den ser liksom mer levande ut om ni fattar vad jag menar.
Det finns fortfarande kvar några av alla de myggbett jag drog på mig, som små vattenfyllda blåsor sitter de där och kliar lite till och från, men de försvinner så småningom.

Håret är fortfarande otvättat efter den tvätt med dubbeldusch som jag genomförde mitt i resan, men jag tror lukten är borta, ska till Plupp på salongen idag och få en ordentlig genomkörare, dvs en ordentlig rengöring!

Vi såg i alla fall ikapp Outlander igår, spännande!



Två avsnitt återstår av säsong fyra, nästa kommer på måndag :)
Jag började i Thailand kolla på Pine Gap också, nån som sett den?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar