Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 2 januari 2019

Im

Det är ett matfrossande, ja jag skojar inte, vi äter så jag har troligtvis sprängt en viktgräns jag inte trodde var möjlig. Frågan är om några av mina kläder hemma passar överhuvudtaget efter den här resan!
Iofs tror jag Thaimat är ganska ok, men en hel del socker använder de ju i sin matlagning.


Mat mat mat....

Tex i går kväll, då Stora O plötsligt fick för sig att han ville ha Pizza?! Sagt och gjort vi gick till den Italienska restaurangen, som även den serverar Thaimat givetvis, och han beställde sin Pizza, jag åt pasta frutti di mare, dvs pasta med seafood, hur gott som helst men starkt, efter det fick vi för oss att vi skulle ha efterrätt, två Pannacotta beställdes in och två Irish Coffee. Vi klämde i oss det, satt en stund, betalade och gick till snabbköpet för att köpa vatten och toapapper.
Det fanns en tanke att efter vi varit upp i lägenheten med det vi handlat skulle vi gå ner till baren, ta nät att dricka, umgås lite och sedan gå till sängs.
Men tants mage stod praktiskt taget i fyra hörn, man kunde liksom se på den att den var helt jävla full, full av mat, efterrätt och dryck, så det blev sängen och sova istället.
Jag var helt enkelt Im (Mätt)
Proppmätt!
Vi kan låtsas att du är gravid, sa han Stora O, men nej, den magen började under brösten och såg allt annat än gravid ut, den var inte ens så där mjuk och dallrig som den brukar vara utan snarare spänd och hård, som en trumma ungefär. Funderade på om jag kanske fått i mig nån dålig mussla? Blev i alla fall inte sjuk, mer än Paltkoman då, för den slog till på riktigt.

Ja ni ser ju, vilken form magen har i från min horisont.... :)
Nåja, nu är det morgon igen, vi har en hel lång dag på stranden framför oss, och sen behöver vi fara till marknaden i kväll, några inköp finns på hundvaktsönskelistan.
Och troligtvis äter vi idag igen, trots att vi egentligen skulle behöva fasta en dag eller två...

Tänk att en får ha det så här gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar