Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 4 januari 2019

Ingen storm än....

Igår var en mulen dag på stranden, en dag med lite lätt huvudvärk, massor av kliande myggbett och en väntan på nåt som ska komma, de stora stormen.....
Huvudvärken kan ju kommit pga anspänning inför den, eller pga väderomslag, vad vet jag, eller så har jag druckit för lite vatten helt enkelt...


Nåja, solen steker ändå, även om det är mulet, UV index 9, och vattnet i havet är varmt oavsett, så vi hade en vanlig dag, även om stor del av tiden användes till att kolla väderprognoser, stormens framfart och skiftningar på himlen. Vi gick dock tillbaka till byn något tidigare, då det kom några droppar regn.
Alla mina medhavda böcker är nu utlästa, vilket inte riktigt var som jag beräknat, men men, här har de små bibliotek här och där, och i hälsokostbutiken, där man köper allsköns naturmedicin, och här finns det massor, hade de en trave böcker under en disk, så jag fick låna....



Den där stormen då? Ja den kommer väl om den kommer, hittills har vi inte märkt av någonting, mer än det vi hört på byn och sett på nätet... Vi har dock förberett oss lite, tagit ut lite extra pengar, ifall strömmen skulle gå och slå ut automaterna, jag har laddad powerbanken för att kunna ha ström i mobilen. Vi har köpt en extra dunk vatten och lite extra juice. Annars bara avvaktar vi. Märker inte än, och enligt Windy.com så verkar den gå rakt mot oss, men mattas av lite när den är över land, och epicentrum verkar bli tidigt i morgon bitti.


Finns animerad här https://www.windy.com/?2019-01-05-00,8.491,99.012,9
Känns ändå som om vi är på rätt sida, tror det är bättre att få vinden från land ut mot havet, än tvärs om...
Jag är inte speciellt orolig faktiskt, nästan mer lite förväntansfull låter kanske konstigt, men jag gillar ju är det händer saker, och är lite lätt katastroftokig....
Vi uppdaterar, tyvärr kan inte jag använda ring och sms-funktion på min mobil, den verkar vara spärrad för utlandssamtal på nåt konstigt vis... Jag har säkert kommit åt någon inställning, men messenger, snapchat, Whats-up fungerar, och det går att nå Stora O.

Det var i alla fall en lugn dag, med en vacker solnedgång igår, trots molnen som skymde själva solen, men en vacker himmel satt vi under en stund innan vi gick för att ät middag.


Det är nästan så man blir lite extra förälskad, vad har solnedgångens ljus för krafter som påverkar en så, man blir som hypnotiserad, ljuset, färgerna, stillheten, vindens sus, vågornas kraft och känslan av att ha den man älskar alldeles stilla vid sin sida.
En andlig kraft som känns och finns i hela kroppen.


Att man får ha det så här gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar