Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 4 mars 2020

En tidig morgon till...

Så nu är jag vaken igen, innan Stora O åkte till jobbet...

Upptäckte plötsligt igår, att jag tappat min känguru, ja den lilla som hänger i min kedja runt min hals, tillsammans med min koala och min lilla elefant, den lilla guldkängurun jag fick av Tilda vid första besöket i Australien. Ledsen och bedrövad kikade jag igenom sängen, badrummet, kläderna och håret, men inte fann jag den, dessutom hade jag ju tidigare under dagen dammsugit hela huset....
När såg jag den sist Ja vi pratade om att köpa en liten sköldpadda om vi hittade någon i Thailand, då vet jag att den var där, men nu kunde den ju vara var som helst....
Senare under kvällen, när jag kikade lite vid datorn, hör jag plötsligt hur Betty tuggar på något, hon gör så ibland, med småstenar, små fynd hon gör på golvet, och det får hon inte, för saker som fastnat i hundmagar har vi ingen bra erfarenhet av. Så jag går resolut fram till henne och ber henne spotta ut, vilket hon gör....
Och?
Jo där kommer min lilla guldkänguru ut ur hennes undersökande mun!!
Helt otroligt!



Glädjande nog har har man dessutom omvärderat riskerna för Coronavirussmitta för resande till Thailand, så jag får börja jobba idag, jag också :)
Jo jag är väl konstig, som inte gladeligen tackar ja och bugar för två veckors extra ledigt, men jag gillar ju mitt jobb och jag saknar mina arbetskamrater.
Och, ja jag känner mig helt frisk, Stora O är helt frisk och vi har inte mött en enda sjuk människa på resan, i alla fall inte som vi sett märkt av, och vi har använt handsprit, och tvättat händerna ofta. Hostar gör ju jag ändå, alltid så det tecknet går inte att använda som sjukdomssymptom, i alla fall inte på mig.
Givetvis har jag respekt för att det ändå finns människor som jag troligtvis kommer att möta i eftermiddag som tycker att jag borde ha stannat hemma, nåja det blir ett spännande skift.

Nåja, mina ungar, eller trollungen har jag inte träffat än, och det blir nog så att jag inte kan träffa dem förrns efter helgen... Vi jobbar om varandra en här helgen, Stora O Eftermiddag och jag Natt. Men kanske på måndag eftermiddag, kanske :)
Och här står en hel massa presenter till den trollungen och till den som snart ska komma, ja en trollunge till ni vet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar