Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 3 mars 2020

Tidsomställning....

Jo fm pass hade passat alldeles utmärkt nu, men jag är ju även idag ledig och i karantän från i morgon fram till och med den 18/3...

Jag är alltså vaken, halv fyra, och pigg, tur det finns Internet....

Men hörrni, alla de här sociala medierna, som innehåller hur mycket befängda konspirationsteorier som helst, hur ska vi kunna tackla allt detta?
I Mina ögon är det farligare än ett litet virus...
Jo jag tycker faktiskt det...
Och även runt viruset finns en massa teorier, läste bla det här:

Detta bör du veta om det nya Coronaviruset

Kan ju ligga nåt i det.. Eller inte?

Frågan är nu inte om artikeln/bloggposten är sann, eller inte, min fundering är om vi mår bra av all denna information som kommer till oss i olika skepnader, många tycker olika, och ibland är det svårt att veta vad som är relevant fakta eller inte.....
Och att vi dessutom har grupper i samhället som matar på med skrämselpropaganda, vill inskränka demokratiska processer och göra befolkningen rädd, ja då är vi nog på väg mot ett "Gilead"

Kanske vi skulle behöva mitt Alter Ego för att reda ut begreppen på ett enklare sätt...
Men hon verkar vara försvunnen :)
Lämnat mig ensam här att slåss och bemöta drakarna.
Det var väl konstigt?

Nåja, det här inlägget skulle ju handla om tid och tidsskillnader, eller hur var det nu då?
Min kropp ligger 6 timmar före, jag har Thailändsk tid i kroppen, så därför är jag vaken, halv fyra, en vanlig tisdag, då jag enligt schema skulle ha arbetet fm om jag inte varit ledig....

Gå och lägg dig människa!


Kaffe, sociala medier, en (eller flera) morgoncigaretter, lite ljudbok på det och starta en tvättmaskin, jo det är väl en bra början på dagen, även om det enligt klockan är natt fortfarande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar