Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 7 januari 2019

Hemma igen :)

Jo, efter ungefär ett dygn på resande fot, är vi hemma igen, vi lämnade vårt paradis kl 15.30 igår Thailändsk tid och landade i Värmskog kl 11.00 idag måndag.
Vi flyger ju gärna via Gardemoen, som är den flygplats som ligger närmast oss, som har flyg som går till de destinationer vi vill åka till, och så gjorde vi även den här gången.
Mor och far hämtade oss i morse, och faktum är att tidsskillnaden på 6 timmar, känns mindre den här gången, nu när vi reste på natten, midnatt i Thailand när vi lyfte från Bangkok, 12 timmar senare när vi landade i Oslo, var kl 07.00 på morgonen, och ja vi sov på planet, båda två faktiskt. Inta alla de 12 timmarna men väl 8 av dem ;)

Vi kommer med all säkerhet att vara trötta i kväll, men vi har massor att packa upp, presenter att dela ut, och en massa post att gå igenom :)

Så, det här är bara en kort uppdatering :)


  • Vikt: Plus 2,2 resp 5 kg, vem av oss som har vilken del, det får ni gissa, den ena parten dricker ju mer öl....
  • Betty: Blev lycklig, och är helt utslagen efter tre veckor hos Lilla O och Söta S
  • Krukväxterna: Levde sä fint så.
  • Sammanfattning av handlandet: Jo himmel va jag har köpt sommarkläder, bra det när jag reser nästa gång :)
  • Kylen: Gapade tom, vilket vi visste, så vi handlade det nödvändigaste, 800 kr, det är dyrt att leva i Sverige.....
  • Vädret: -2 och dimmigt, tydligen ska det komma in ett snöoväder också.....
  • Kroppen: är brun, eller lätt beige, har i alla fall inte bränt mig, och inte flagnat. Och det var roligt att kunna se hela kroppen i spegel, det har jag inte kunnat med bara en badrumspegel i tre veckor, som satt så högt att jag bara sett överdelen av huvudet :)
Nåja, nu är vi hemma, tre underbara veckor har vi haft, många nya kontakter har vi knutit och ja, vi vill definitivt åka dit igen, men frågan är hur vi får till det med dubbel skiftgång och olika skiftscheman.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar