Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 19 december 2021

Mellan nattskift....

Varje arbetsperiod om sju dagar avslutas med nattskift, två om de ligger på vardag och tre om de ligger på helg, det var faktaraden helt sant och kanske det enda i det är inlägget som faktiskt inte bara är ofärdiga tankar.....

Mitt schema kan jag kanske påverka, på sikt, men jag får liksom följa det, om jag ska jobba..... Eller hur? Arbetstiderna regleras genom kollektivavtal, arbetstidslagen och avtal mellan två parter


Sen är ju frågan? Vill jag? 

Ja = jag jobbar kvar och är nöjd 

Nej = jag avslutar min anställning och driver en diskussion om varför ska någon tvinga mig att jobba vissa tider....

Vart vill jag komma mad det här? Ingen aning faktiskt, jag bara spånar kring valmöjligheter, tvång och inskränkta rättigheter, för jag får liksom inte saker och ting att gå ihop....

Vi tar ett annat exempel:

Jag kör bil, i nuläget en liten röd, Mini Cooper SE, helt elektrisk och världen gulligaste, ja en bil kan vara gullig....


För att få köra bil, måste jag ha körkort! Vilken jäkla diskriminering, alla som inte har körkort då? De borde väl också få köra, det är ju en mänsklig rättighet? Eller hur? Körkortslag


Och motorcykel, hur svårt kan det vara, behöver man ett extra körkort för det.... Jävla översittarsverige, det är etablissemangets fel, de är idioter, och förresten hörde jag att nån sa att nån i regeringen kört utan körkort, ad är det för jävla rättvisa....

Samtidigt kan man undra om vi inte borde införa vissa regelverk och intyg på saker som verkligen betyder nåt....

Skaffa barn till exempel, det kan vem som helst göra, och det ska man få, men ibland undrar man....


Äga djur, ja även här kanske man borde ha någon form av intyg att man vet vad man håller på med.... Undrar om de som väljer att inte vaccinera sig pga att det är ett frivilligt val, frågar sin hund "Vill du ha Parvosprutan?" innan de ger den, eller ger de dem inte?  Vad är Parvo? 


Sen kan man ju ta det där med vinterdäck, det är ju också väldigt onödigt, man kan ju både köra i diket, få sladd och krocka, fast man har vinterdäck........

Lag på det.  Konstigt i det här överförmyndarlandet....

Ah, det var bara lite tankar.....

Ta hand om dig :) 

Om du skulle hamna på IVA, s vet man aldrig vad de stoppar i dig..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar